Author Index

A

  • Abdelhamed Abdelaziz, Noha دور المؤسسات الخاصة في إثراء النشر العلمي (المؤسسة العربية للتربية والعلوم والآداب نموذجاً) The Role of Private Institutions in Enriching Scientific Publishing (The Arab Institution for Education, Science and Arts as a Model) [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 44-53]
  • Ahmed, Amira تصورمقترح لتفعيل دورالإعلام الرقمي في الارتقاء بترتيب الجامعات السعودية فى التصنيفات العالمية للجامعات (جامعة الإمام عبد الرحمن بن فيصل أنموذجا ) : دراسة كيفية A Suggested Proposal to Activate the Role of Digital Media in Upgrading the Ranking of Saudi Universities in International Rankings, Imam Abdul Rahman Bin Faisal University a Model: A Qualitative Study [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 54-78]
  • Ahmed, Samah تصورمقترح لتفعيل دورالإعلام الرقمي في الارتقاء بترتيب الجامعات السعودية فى التصنيفات العالمية للجامعات (جامعة الإمام عبد الرحمن بن فيصل أنموذجا ) : دراسة كيفية A Suggested Proposal to Activate the Role of Digital Media in Upgrading the Ranking of Saudi Universities in International Rankings, Imam Abdul Rahman Bin Faisal University a Model: A Qualitative Study [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 54-78]
  • Amel, Bouaicha إشكالية النشر في المجلات العلمية الدولية من وجهة نظر طلبة الدكتوراه The Problem of Publishing in International Scientific Journals from the Viewpoint of PhD Students [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 39-51]

D

  • D. Mobo, Froilan Implementation of Learning Management Systems amidst COVID-19 CrisIs [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 10-14]
  • D. Mobo, Froilan Teaching with e-Learning Tools in the Colleges of Olongapo and Zambales during COVID-19 amidst the Enhanced Community Quarantine [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 15-23]

G

  • Gaber Abaas Mohammed, Mohammed المبادرات الطلابية كآلية لتنمية الابتكار الاجتماعي بين الشباب الجامعي المتميز بجامعة أسوان مصر Student Initiatives as a Mechanism to develop Social Innovation among Outstanding Students in Aswan University– Egypt [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 87-103]

L

  • Latif Metwaly, Fikry دور المؤسسات الخاصة في إثراء النشر العلمي (المؤسسة العربية للتربية والعلوم والآداب نموذجاً) The Role of Private Institutions in Enriching Scientific Publishing (The Arab Institution for Education, Science and Arts as a Model) [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 44-53]

M

  • M.I. Arafa, Suzanne أنماط العجز المعرفي العصبي لدى مجموعتين من التلاميذ الموهوبين ذوي إضطراب قصور الانتباه المصحوب بفرط النشاط الحركي والعاديين بالبيئة المصرية Neurocognitive Deficits in Egyptian Gifted Children with Attention Deficit/Hyper Activity Disorder and Normal Children [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 1-22]
  • Mohamed Hassaneen, Badria إنترنت الأشياء والبيانات الضخمة: ثورة في التعليم Internet of Things and Big Data: Revolution in Education [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 23-43]
  • Mouloud Yasmina, Ait إشكالية النشر في المجلات العلمية الدولية من وجهة نظر طلبة الدكتوراه The Problem of Publishing in International Scientific Journals from the Viewpoint of PhD Students [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 39-51]

S

  • Saeed Bashatah, Lina Analysis of a Video Campaign to Help Children Prevent Online Sexual Abuse [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 1-9]
  • Said Aqel, Magdy فاعلية توظيف تقنية الواقع المعزز في تنمية تحصيل طلبة الصف السابع الأساسي في الكيمياء بقطاع غزة. Effectiveness of Employing the Augmented Reality Technology in the Development of the Achievement of Seventh Grade Students in Chemistry in the Gaza Strip. [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 24-38]
  • Saleem Abed Azzam, Sohair فاعلية توظيف تقنية الواقع المعزز في تنمية تحصيل طلبة الصف السابع الأساسي في الكيمياء بقطاع غزة. Effectiveness of Employing the Augmented Reality Technology in the Development of the Achievement of Seventh Grade Students in Chemistry in the Gaza Strip. [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 24-38]

Z

  • ZahIia, Debbab المسؤولية الاجتماعية للعلماء والباحثين Social Responsibility of Scientists and Researchers [Volume 8, Issue 1, 2020, Pages 79-86]
  • Zohra, Rihani إشكالية النشر في المجلات العلمية الدولية من وجهة نظر طلبة الدكتوراه The Problem of Publishing in International Scientific Journals from the Viewpoint of PhD Students [Volume 8, Issue 2, 2020, Pages 39-51]